Jönköping

Jag har haft en fantastisk sommar!!! Har gjort så mycket kul. Men nu har jag börjat plugga, socionomprogrammet!! Min drömutbildning, så ingen är mer nöjd än jag. 

Jag stod som 23e reserv efter första urvalsgruppen, och kom in i Örebro. Jag kände väl att chanserna att komma in i Jönköping var rätt små, med tanke på att de bara tar in 40(!) st, till skillnad mot Örebro där de tar in ca 100. 

Men jag stod kvar som reserv, och tog bort mina andra reservval Lund och Malmö (nu känns det riktigt bra att jag gjorde så!)

Efter andra urvalet hamnade jag som......FÖRSTA reserv i Jönköping. Seriöst?! Hur irriterande? Så det var bara att vänta igen då. 

Åkte till uppropet den 21 aug med låga förhoppningar om att komma in. Jag ville inte bli besviken. Jag var inställd på att efter denna dagen packa mina saker och flytta hem till Örebro. 

MEN JAG KOM IN!!!! Och jag kunde knappt greppa det, men jag hade fixat det! Vilken känsla! 

Så var det insparksveckor och kurslitteratur osv. Fullt upp. Så förra helgen blev jag sjuk. Det var väntat haha. Har fortfarande rethosta, men ingen feber eller så. Man har verkligen inte tid att vara sjuk, så jag hoppas att det går över snart. 
Kram! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0