Måndag och en lång text

Idag har varit en tuff måndag. Fick migrän efter lunch, och kämpade mig igenom dagen. Jag tog en migräntablett som dämpade det hela en aning. 


Jag började få fruktansvärt ont i mitt huvud i höstas. Jag kämpade generellt med ett alldeles för stressigt och tufft arbete. Vissa gånger när klockan ringde grät jag och hade oerhört svårt att finna motivation att ta mig ur sängen. Just då trodde jag att huvudvärken berodde på stress. När det sedan eskalerade och jag började få synbortfall och yrsel kändes det oroväckande. Jag ringde vc, men som vanligt blir man inte tagen på allvar. De hade inga vanliga tider utan ENDAST akuttider....for real?! Det ringer en 21-årig tjej som berättar att hon har haft ont konstant i 2 veckor, och jag får svaret "tyvärr har vi inga tider utöver akutfall. vi har en tid om 14 dagar om det skulle passa!"
Jag sa nej tack och slängde på luren. Så fräckt! Men jag tänkte "jaja inte ens vc tror att det är nåt fel, så jag fortsätter väl äta alvedon och Ipren i några veckor till.."
SÅ JÄVLA SJUKT!!!! Så mycket värktabletter som jag tryckte i mig, som inte ens hjälpte? Så galet. 

I december blev det lättare på jobbet och ångesten minskade, likaså huvudvärken. Men i januari blev det värre igen, och attackerna kom tätare och tätare. Ingenting hjälpte, och när jag till slut inte kunde gå till jobbet, resa mig ur sängen eller ens ha en tänd lampa så tänkte jag "fuck it. så här ska det inte vara!"
Så jag ringde vc igen. Denna gången gav det resultat. Tjejen jag pratade med gav mig en tid SAMMA DAG och sa "det låter som att du har migrän"

Så jag fick träffa en läkare, en jävligt snäll och förstående sådan. Jag berättade om de senaste månaderna, och hon sa direkt "du har ju migrän. inget snack om saken! jag ska ge dig medicin"
TACK!!!!! Sådan lättnad! Hon sa även att hon inte kunde förstå vilket otrevligt bemötande jag fick i höstas. Det ska inte få gå till så. 

Så nu håller jag på att testa denna medicin. Om den inte hjälper ska jag få en starkare dos. Hittills har den fungerat okej. Jag har liksom inget att jämföra med. 

Jag har aldrig förstått folk som tidigare sagt att de har migrän. Jag har trott att de bara överdriver, sååå ont kan det väl inte göra?!
Men tji fick jag. Ingenting fungerar när en attack kommer. Smärtan är svår att hantera ska jag erkänna. Så all cred till människor som lider av migrän, men som ens fixar att ta sig till arbetet!! Haha det är faktiskt imponerande. Kram! 


Vill bara visa min mat idag. Laxbiffar med broccolimos och citronsmör. Riktigt gott, men jag blev så mätt att jag blev liggandes i soffan i en halvtimme efteråt. LCHF-recept, nyttigt och gott! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0