Överlevare

Jag överlevde denna trista måndag!!!! Vädret har iallafall varit på topp, vilket gör det lite lättare. Men jag HATAR måndagar. Det är så jävla ångestladdat haha -.-
Efter jobbet åkte jag till gymmet och körde intervaller på löpbandet i en halvtimme, stolt och trött!
Åkte och veckohandlade för enbart 170kr! Vi har fått sånt bra rull på vår handling nu. I våras när vi bodde i vårt lilla kollektiv handlade vi typ det vi var sugna på varje dag😩 Nu skriver vi matsedel och handlingslista, och har gemensamt matkonto på Ica-banken. Så när vi nu hållt på i flera veckor med att veckohandla så har vi alltid mat i frysen (vi köper alltid stora förpackningar av allt. Billigare och mer mat!) så idag behövde jag bara handla lite basvaror, så har vi köttfärssås och korvstroganoff i frysen t.ex. Idag åt vi lax, lyxig måndagsmat!😍 på lördagen brukar vi handla något extra gott, eller eventuellt köpa hem/äta ute. Detta system funkar jättebra för oss, och det blir sååå mycket billigare. Plus att jag älskar att storhandla, och vi båda älskar att laga mat, det är så kul😃❤️

Här är bild på två lyckade rätter från i våras; älgfilé med hasselbackspotatis, sås från stekskyn, kokt sparris och fetaostsallad toppad med rostade valnötter!

Entrecote med rostade rotfrukter och sås från stekskyn!

Tips: krydda köttet med färska kryddor såsom rosmarin och timjan + vitlök och olivolja. SUCCÉ!!!!!!😍❤️😍❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0