Djurplågeri

Åh jag mår så dåligt när jag ser videos på vilda djur som behandlas illa. Vi turister måste sluta upp med att lägga pengar på all den SKIT som går till att slå djur för att vi ska kunna sitta på deras ryggar osv osv. FAN vad jag blir ledsen. 


Bara detta gör mig jävligt illa till mods: den här hästen har antagligen fått springa arslet av sig hela dagen med släpande av turister, tunga väskor, backar med öl osv. Vi ser hästen stå på samma ställe hela kvällen, utan någon i närheten. 
Men jag vet inte. Kanske får han "lediga dagar", kanske får han pauser där han får vatten och mat, kanske har han det riktigt bra. (Eller så är det inte alls så)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0