Tankeställare

Det är väl ingen som missat att jag är tillbaka i Indien? Grabbarna vi hängde med i Indien första gången frågade om det lockade att komma tillbaka och fira jul och nyår med dom, vilket det absolut gjorde tyckte jag! Så jag drog tillbaka, efter missade flyg och försenade bussar och X antal tusenlappar spenderade, men ingenting av det spelar någon roll, för detta är helt fantastiskt!
Första veckan, under jul och nyår, spenderade vi i Goa nära stranden med reggaefester och människor som fått mig att fundera över livets alla gåtor. Jag älskade den stranden. Arambol. Det är ett ställe där det är okej att vara HUR DU VILL. Hur annorlunda eller knäpp som helst, utan att folk vänder på huvudet. Jag träffade människor som jag fastnade för, som jag drunknade i deras berättelser om hur de hamnade där. Människor med sorg - människor med glädje. Människor med karisma och jävligt mycket personlighet. 

De som känner mig väl vet att jag ofta, så gott som alltid, lyssnar på musik i hörlurar. Jag älskar även att dansa. Så varför inte kombinera detta på en strand där folk inte dömer? Sagt och gjort. Jag kopplade in hörlurarna på högsta volym, satte på min favoritlista och gav mig iväg på stranden - dansandes. Jag minns inte hur länge, men minst en timme så dansade jag längst strandkanten, med vattnet spolandes upp på mina ben, bland hundratals människor. Varför skämmas? Om du älskar att dansa - DANSA. Dansa för allt du är värd, och le åt människornas uppskattande blickar. Sjung för fulla muggar när favoritrefrängen kommer igång. NJUT - för det är du värd.

Att spendera nyårsafton på en privatfest på stranden, med musik som vanligtvis skulle göra att du drabbas av epilepsi-anfall, men som kvällen till ära bara gör dig hög på livet. Att komma på sig själv med att stå och le bland folkmassan, för att du älskar livet så mycket. Att ha människor omkring dig som höjer dig till skyarna, och att känna pirret i magen när blickar fastnar en sekund längre än vanligt. Lycka. 

Efter Goa så åkte vi norr. Aurangabad, Ahmebad, Jaipur och Jaisalmer. Häpnadsväckande historia lurar bakom varje hörn. Landskap som jag aldrig drömt om att se, och solnedgångar som brinner på himlen. Hur kan det vara så vackert här?

Jag har nästan bestämt mig. Jag vill resa ensam. Jag vill utforska, lära och leva ensam. Jag behöver det. Jag behöver må bra, och jag förtjänar att må bra. 

Det är mitt liv. Det är mina pengar och mina beslut. Ingenting är personligt. Folk får snacka, och tycka att jag sviker mina vänner som jag från början planerat att åka med. Men tänk efter innan ni snackar, för vad gör jag fel? Vems liv är det vi pratar om? Vems pengar? 
Jag känner mig inte som en svikare. Jag lämnar ingen i sticket, jag väljer bara mitt eget välmående först (för en gångs skull). 

2013 och 2014 var helvetesår. Jag är sååå glad att de båda är över. 
Jag är glad att 2014 fick det bästa tänkbara avslutet. 
Jag är glad att 2015 fick den bästa tänkbara början. Jag är redo att fortsätta på samma spår. 

Jag vägrar se tillbaka på början av detta år och ångra saker. Jag hatar att ångra. Inte ett till år av ånger och ångest. 

Det låter klyschigt. Men det är mitt liv. Och jag gör precis vafan jag vill. 


Kommentarer
Postat av: Kleist

Fan vad du är bra, och fan vilken fin text. Får mig att tänka efter. Fundera över mitt eget liv. Kloka och jäkligt fina ord!!! Du ska bara lyssna på dig själv. Det är du som vet bäst. Tänker på dig och saknar dig!!!!

2015-01-13 @ 19:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0