Hårfin gräns

Jag har funderat och funderat, men kommer aldrig fram till något vettigt. 
Hur, alltså HUR, ska du göra för att undvika de där människorna som bara drar ner dig i skiten, och sänker dig med sitt dåliga humör?! 
Min kloka vän Erika säger "umgås du med människor som bara tar energi, säg till dom att du inte behöver dom i ditt liv"
Ja visst Erika. Om det vore så enkelt. 

Fast jag är faktiskt trött på det. Människor som endast gnäller. Som alltid klagar. Människor som drar ner energin till botten. 
Jag vill inte längre vara med sådana människor. Jag vill vara med människor som lyfter mig. Som får mig att känna mig hög på livet. Som får mig att skratta tills magen krampar. Som får mig levande. 

Hur gör man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0