Atlasprofilax

Idag var jag på en behandling som rätade till en del i nacken (Atlas) som håller hela kroppen rak. Är atlas sne=kroppen blir sne, och det lär ju ni alla som läser min blogg veta att ungefär ALLT är fel i min kropp :'D

Men det var helt sjukt. Innan var jag stel överallt och kunde knappt vrida på huvudet. Sen använde hon som en apparat som vibrerade i nacken. Lät som en borr nästan, men gjorde ju såklart inte ont. Som lite hårdare massage i nacken med en apparat. 
Efteråt så kunde jag böja mina fötter lika mycket vilket absolut inte gick innan då min vänsterfot fortfarande är fuckad. Nacken kunde jag vrida på hur mycket som helst, och min HÅLLNING???? Jag var HELT rak? Fattade ingenting. Kändes inte annorlunda när jag stod vanligt, men sen kollade jag i spegel i profil och jag såg ju ut att ha stans bästa hållning?! Haha jag FATTAR inte. 


Det braiga med behandlingen: du behöver bara göra den en gång, och du får träna direkt efteråt. Alltså du behöver inte tänka på att ta det lugnt som du kanske måste göra om du varit hos naprapat. 

Det dåliga med behandlingen: musklerna ställs om och sätter sig på sin rätta plats, men det innebär även att de blir mindre=kan kännas stelt och onaturligt i början. Behandlingen kostar även 2000:-.... Men är ju värt det om man bara behöver gå en gång. Naprapat kostar ca 500:- varje gång och dit måste du komma fler gånger än en. 

Mina ryggbesvär försvinner såklart inte. Jag menar, två trasiga kotor lagas givetvis inte. Men jag har rätat upp ryggen, och minskar risken för mer problem :D dessutom känns foten redan mycket bättre. Tjoho!!! 
Denna lilla skitdel har alltså så stor betydelse att när den är rak så ställs hela kroppen tillrätta. COOLT!!!!

Rekommenderar er som har problem att verkligen göra detta. Så värt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas det blir bättre nu hjärtat!! SAKNAR DIG

Svar: Saknar dig också bästa du!! Tack och puss!
oliven

2014-10-22 @ 17:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0