Bakkväll

Har gjort en asfin citronmarängpaj denna kväll som tog cirkus två timmar. In i ugn tre gånger plus kyla två gånger. Det var vispa hit och vispa dit hehe det var rätt omständigt. Önskar att den blev lika god som den blev fin :( Hade förväntat mig masterchef-nivå (eftersom att idén att göra pajen kom därifrån), men mamma tyckte den var god iaf ;) Alltid något. 


De två lagerna blev precis som jag tänkt mig utseendemässigt. Ska försöka göra denna paj fler gånger så att alla detaljer verkligen sitter. 
Det var jättekul att göra något avancerat, och inte bara göra en kladdkaka där receptet suttit i sedan födseln. 

Nästa utmaning som jag ska göra någon gång i framtiden är chokladbiskvier, något av det godaste jag vet!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0