en rörig text om betygssystemet

Måste säga att det är många som har klagat på det nya betygssystemet, men helt ärligt är det mer rättvist och man lär sig mycket mer eftersom att man måste anstränga sig mer. Förut kunde man ganska enkelt få ett VG och nu får man faktiskt slita för att få ett C, för att inte tala om ett A! Då ska man uppfylla alla, som vanligtvis är 10, kriterier. Missar man ett kriterie och alltså får 9 A och 1 C får man B. Ganska krävande alltså. Självklart är det drygt att falla på målsnöret (som jag gjorde i Företagsekonomin, kämpade som en idiot...) så är det ändå mer rättvist och faktiskt jäkligt bra ändå!
Mina betyg i år. Jag är väldigt nöjd, förutom Företagsekonomin, som jag skrev så var det så nära..
Och sedan engelskan. Ansträngde mig inte tillräckligt och då är det inte mer än rätt att jag får C (men hade det varit gamla betygssystemet hade det varit enklare att få fullpott)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0