en tisdag utöver det vanliga

Sover endast tre timmar. Kämpar mig upp tidigt på morgonen och förbereder mig för en helvetesdag på praktiken. Förvånansvärt går dagen superfort och var riktigt rolig. Äter mat och blir kallad kändis. Hela själen blev liksom gladare.
Går på bilskola med Anna fucking Jacobsson. Hon e bra.

Åker hem med ett leende på läpparna och träffar världens finaste, saknade föredetta-bestfriend. En person som lärde mig så mycket. Bra saker. Men även dåliga saker. Spenderade dagarna, veckorna, månaderna med honom för några år sedan. När jag tänker tillbaka så ler jag. Vi pratar gamla minnen och jag känner doften från hans diesel-parfym. Doften som väcker mer minnen än någon någonsin kan ana. Funderar på hur fel allting blev. Hur vi gled ifrån varann. Jag gjorde det som krävdes för att hjälpa honom. Med skolan. Med andra problem. Men det räckte inte. Bestfriends forever and ever stämmer sällan.
Men det får mig ändå att uppskatta stunder som dessa. Bara tjugo minuter av denna regniga tisdag i april fick mig att återuppleva flera månader av lycka. Satisfaction.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0