Liten ordlista

Nu är det så att jag har lärt mig några nya ord i Götet ;)
.
Lös/löser = ha sex/strula. Ex: Har du löst honom? / Löser du stensture? = Har du haft sex med honom?/strular du med stensture? (TYP SÅ! ..HAHA SÄGER SÄKERT FEL NU)
.
Tight = snygg (alltså inte ALLS som här i örebro..) Ex: fan han var jäävligt tight! kan nog stavas tajjt också ;)
.
Tät = rik. Ex: "vad kostade den där tröjan?" "den kostade 1000:-"  "O jävlar va tät du eeee :D"
.
Haha dom där uttrycken har jag fått lära mig. Först förstod jag inte ett sunk men nu har jag lärt mig ;)
Sen på Öland säger man ju Lut=lugnt. Men det låter bara fult :D HIHIHI

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAAHAHHAHA FAN VA GO DU EEEEE

2011-07-06 @ 23:35:07
URL: http://jennifersjosten.blogg.se/
Postat av: Maffe!

nepp för lut och gört är as goa ord eftersom öland är as gött!! <3

2011-07-08 @ 12:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0