3. Min bästa resa

Hmm...det är ju lätt Thailand. Men jag måste tänka. Jag har ju varit där 4 gånger, en gång på sommarn, en gång på hösten, en gång på vintern och en gång på våren. Varenda årstid har skillt sig i väder t.ex och våren var fuktigast och man svettades hela tiden. Sommaren var mest regn men det var härligt svalt. Hösten var så sjukt varmt men luften var torr så man svettades inte så mycket. Vintern var lagom varm och...ja vintern var bäst. Alltså december/januari.
.
Jag åkte dit den 15 december och kom hem den 3 januari om jag minns rätt. Det var jättemycket folk i våran by vilket var så sjukt kul. Dessutom umgicks jag med thailändare som var 5 år och äldre än mig, men dom behandlade mig som en jämnårig ändå vilket var skönt. Jag älskade att umgås med dom. Det kändes som om vi var en stor familj. Att vi inte kunde prata så mycket spelade ingen roll. Vi förstod. Och glädjen. Den glädjen jag kände då. Det GÅR inte att beskriva. Nej, det går inte. Och folket i Thailand är såååå vänliga och vill alltid väl. Dom tycker också det är facinerande med en mörk tjej, så dom gillar att stirra, men dom stirrar med respekt! Inga jävla bitchblickar som man får här i Sverige. Nej. Jag hatar Sverige jämfört med Thailand.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0