Songkran

Jag tittade just på Fokis blogg och såg att hon hade lagt upp bilder och videos på thailänska nyåret Songkran. Kan säga att det var nog det roligaste och häftigaste jag gjort!
.
Det går ut på att alla har vattenkrig med varann :o Går man ut på gatan under den här veckan så blir man garanterat dyngsur. Åker man förbi med moppen så går dom ut i vägen, stannar en och smetar vitt puder i ansiktet på en och det gör man för att visa sin vänlighet. Det är det som är så kul med thailand, dom har så roliga traditioner! I sverige skulle ju folk bara bli sura och anmäla och skit, men i thailand är alla med på det! Ska se om jag hittar några bilder från när jag var där förrförra påsken.
här stoppade dom polisbilen för att spruta vatten på dom! (btw bergen ni ser där bakom är burmabergen, vi bor precis vid gränsen till burma)
En till polis!
oj vilken gräslig bild..men vill bara visa att sånt där vitt puder kletar dom i ditt ansikte för att visa sin vänlighet :)
sen åkte jag och några fulla thailändare runt byn för att dränka folk. kul :D
.
i slutet av vattenfestivalen var det en stor fest tillsammans som var riktigt rolig, thailänsk mat och musik och massor av folk! det började riktigt bra men sen blev folk lite för fulla och började bråka och allt slutade med att folk kastade GLASflaskor på varann och polisen kom med sin pistol (han var också full haha)
världens bästa och konstigaste land :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0