Förtrollad.

Jag måste bara tipsa om världens bästa böcker.
TUSEN SKÄRVOR TILLIT - handlar om 2 ungdomar som träffas på en fest och blir tsm, dom flyttar ihop och inser sedan att det inte är så lätt som dom trodde, och svårare blir det när deras dotter greta föds.. GRYMT BRA!
.
14 ÅR TILL SALU - handlar om en tjej som blir våldtagen. efter det börjar hon sälja sex för att tjäna lite pengar, sen dras hon in i en ond cirkel och männen slutar betala och utnyttjar henne. HEMSK MEN LÄSVÄRD!
PÅ GRUND AV LEON - handlar om en kille som tar självmord och hans 2 kompisar kommer på begravningen och träffas igen efter flera år. dom märker snart hur olika varandra dom har blivit. MINNS INTE SÅ MYCKET MEN MINNS ATT DEN VAR BRA!
.
SKADAD - läser den nu. måste vara världens bästa bok. verklighetsbaserad bok om en fostermamma som tar emot en 8årig flicka som är våldsam och skär sig m.m. Efter ett tag litar flickan på fostermamman och berättar sina historier om pappan som våldtar och släkten som tittar på och som filmar undertiden utan att hjälpa den stackars flickan. RIKTIGT HEMSK P.G.A VERKLIGHETSBASERAD! LÄS DEN. DEN ÄR FÖR JÄVLA BRA!
.
Jag älskar att läsa och dom här böckerna kan man inte tycka är dåliga!

Kommentarer
Postat av: isabelle

ååååh jag vill läsa skadad, om du vill så får du gärna låna ut den (a) <3

2010-10-29 @ 10:47:17
URL: http://iiisabellle.blogg.se/
Postat av: felicia

jag känner igen två av böckerna, varför då? :o <3

2010-10-29 @ 16:20:16
URL: http://nittiofyra.devote.se
Postat av: hejsan

jätte snällt av dig att dela med dig! nu vet jag några böcker jag kan läsa i skolan ! :D tack olivia ! <3

2010-10-31 @ 19:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0