Om självförtroende & att våga följa sina drömmar.

Har du någon gång tänkt hur det skulle vara att vara en känd modell, skådespelare eller nåt annat i kändisvärlden? Det har jag. Mååånga gånger!
Men jag har bara drömt om det, aldrig vågat göra nåt för att satsa på det.

När jag blir stor vill jag bli en känd kock. Jag älskar att laga mat och att dekorera maten. Men jag säger till mig själv; du kommer aldrig bli det. Och varför säger jag så? Jo, för mitt självförtroende är på tok för lågt! Jag tror inte på mig själv. Visst, ibland kan jag känna att jag lyckas med t.ex en maträtt (jag lagar mat hemma om ni undrar) men jag tänker ändå sen att det inte är bra nog för att lyckas i den branschen.

Tyck att jag är tönt, men jag tittar på 'Hells kitchen' & 'Top chef' och andra såna program på tv, det är sånt jag vill syssla med. Men jag känner att jag aldrig kommer att göra det hur mycket jag än försöker. Men det vet jag ju inte, inte än!

Och det här med självförtroende, mitt är otroligt dåligt! Inte bara när det handlar om kock-grejen, utan i stort sätt allt! Jag känner aldrig att jag räcker till. Jag har underbara kompisar som stöttar mig i det mesta och som verkligen bryr sig om mig, men ändå känner jag mig oduglig.

Jag hatar när folk komenterar min färg. Asså fattar ni hur det känns att komma till skolan och folk uttrycker sig med rasistiska ord o.s.v? Varje dag, precis varje dag, får jag höra nåt. Det behöver inte vara menat till mig, men jag fattar ändå inte varför man ska säga det när jag är där liksom? Om man verkligen måste så kan man väl fanimej göra det när jag inte är där!? Det är ännu värre när dom kommer på att jag står där, så börjar dom skratta och ba: oooojj förlåt olivia hahaha jag mena inte så!
Men fuck off, skratta inte! Det blir bara värre då. Låt mig vara och sluta säg såna ord (ni fattar vad för ord jag menar, jag behöver inte skriva det.)

Men jag skriver fan inte det här för att folk ska tycka synd om mig & blablaaaaa!!!! Men försök tänk dig in i min situation, hur det är för mig. Nu har jag dock vant mig skapligt men mitt självförtroende blir knappast bättre av att folk säger saker ;)

OJ nu kom jag av mig, vart va jag? Jo att man måste ha självförtroende för att lyckas.
Och om inte du tror på dig själv, vem ska då göra det?

/Puss o

Kommentarer
Postat av: Felicia Magnusson

Jag tycker att din färg är det finaste som finns och jag säger det inte för att du ska bli glad. Utan tycker att det är skitsnyggt att vara lite mörkare och du skulle inte alls passa i någonting annat. Du är en av de finaste jag känner, skitfina drag och allt :D DU BÖR TA ÅT DIG AV DETTA och skita fullständigt i vad någon annan säger fyfan vad jag ska ta hand om dom

2010-01-25 @ 17:46:36
URL: http://nittiofyra.devote.se
Postat av: sara

du är grym<3

2010-01-26 @ 19:41:34
URL: http://saraolsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0